In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

Powered by RS Web Solutions


Cím: 2525 Bajna Új útca 11. | Telefon: +36-33-506-175

Kiegyensúlyozás, kopás
Gumiabroncsok kiegyensúlyozása
 
Ahol bizonyos alkatrészek egy tengely körül forognak, felléphet a kiegyensúlyozatlanság. Kiegyensúlyozatlanságnak a tömeg egyenetlen eloszlását nevezik egy forgó tárgyon.
A kiegyensúlyozatlan gumiabroncsok vibrációt, a kerekek szitálását okozák, ami a gumiabroncs idő előtti, szabálytalan kopásához és a jármű futóművének szükségtelen elhasználódásához vezet. Az első kerekeken ezen kívül a kormány remegéséhez vezet, ami kimondottan veszélyes kormányzási tulajdonságokat okoz, rossz egyenesfutási jellemzőket és kanyarstabilitást eredményez, ami jelentősen csökkenti a közlekedésbiztonságot. A gumiabroncsok kiegyensúlyozását a felszerelésükkor, illetve a javításukat követő visszahelyezésükkor kell elvégezni. A gumiabroncsok kiegyensúlyozottságát a vibráció, illetve szitálás első jeleinek megjelenésekor ellenőriztetni kell.
 

 Gumiabroncs károsodásai
 
Egy útakadályon (pl. kátyú, vagy padka) nagy sebességgel való keresztülhajtáskor a gumiabroncs vázszerkezete megsérülhet. Egy ilyen külső behatás következményei nem mindig észlelhetők, nem mindig fedezhetők fel látható nyomok. A gumi - mely lényegesen rugalmasabb a vázszerkezetet alkotó kordszálaknál - sokszor sérülés nélkül megússza az esetet, viszont az ütközés következtében többnyire csak lokálisan, néhány kordszál sérül anélkül, hogy kívülről bármilyen nyoma lenne. A gumiabroncs forgása közbeni állandó berugózás idővel a sérülés kiterjedéséhez vezethet. A gumiköpeny oldalán deformáció léphet fel vagy dudorok keletkezhetnek, amelyek a szálszakadás egyértelmű jelei. Az ilyen abroncs használata durrdefekt veszélyét rejti magában! Az oldalfalon a kitüremkedés, dudor attól keletkezik, hogy a belső levegőnyomást már csak a belső légzáró, ill. a külső burkoló réteg tartja bent, a vázszerkezet visszafordíthatatlanul megsérült. Az ilyen abroncsot haladéktalanul ki kell cserélni.
A szálszakadás nyomán keletkező dudor nem szépséghiba, szakszerű javítása nem lehetséges! Sajnos vannak akik vállalják, hogy vulkanizálással a dudort eltüntetik, de az elszakadt kordszövetet már nem lehet "összevarrni". Az ilyen "szakemberek" az Önök életét kockáztatják!
 

 Rendellenes kopások
 
A korszerű autók optimális menettulajdonságainak elérése érdekében az autógyártók olyan megoldásokat találtak, amelyek az "egyenes és párhuzamos" ideális futómű beállítási értékektől gyakran jelentősen eltérő értékekkel járnak. Az előírt kerékösszetartás és kerékdőlésszög értékektől való eltérés ezeknél a gépjárműveknél problémát jelent a nagy mértékű rendellenes kopás miatt, és fellép az ezzel járó magasabb gördülési zaj, valamint az abroncsok idő előtti elhasználódása.
A rendellenes kopás leggyakoribb oka az előírt kerékgeometriai beállítási értékektől való túlzott eltérés, mely a hétköznapi használatban a járdára és egyéb akadályokra való durva felhajtásból eredő futómű-deformációkból adódik.
A gépkocsi szabad magasságának jelentős csökkentése és a szélesebb kerekek alkalmazása is befolyásolhatja a kerékgeometriai beállítást. A megváltozott erőkarok (pl. a kerékjáratból jobban kilógó kerekek) miatt megváltoznak az előírt futóműgeometriai beállítási értékek. Ennek következménye szintén szabálytalan kopás.
 
Nem megfelelő kerékösszetartásból fakadó kopás
 
JELEI:
egyik oldalon erőteljesebb kopás, valamint gumisorja a hosszanti éleken.
 
LEHETSÉGES OK(OK):
az első vagy hátsó kerekek nem megfelelő kerékösszetartása.
 
TANÁCSOK:
Gumiabroncs: továbbra is forgalomban maradhat, ha csatornamélység megfelel a törvényi előírásoknak.
 
GÉPJÁRMŰ :
a jármű geometriájának (kerékösszetartás) beállítása
 
 
Kopás középen
 
JELEI:
a futófelület közepén nagyobb mértékű kopás tapasztalható, mint a vállakon.
 
LEHETSÉGES OK(OK):
túl nagy abroncsnyomás.
 
TANÁCSOK:
Gumiabroncs: hideg állapotban ellenőrizni kell, illetve be kell állítani a jármű- vagy a abroncsgyártó által ajánlott nyomást. Továbbra is forgalomban maradhat, ha a csatornamélység megfelel a törvényi előírásoknak.
Gépjármű:—
 

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

Powered by RS Web Solutions


Vállaljuk Boxer,Jumper,Ducato kisteherautók teljes körű szervizelését és alkatrészellátását

Kovács Autójavító | Cím: 2525 Bajna Új útca 11.
Telefon: +36-33-506-175 | Fax: +36-33-506-175
E-mail: kovacsautojavito@vnet.hu | Weboldal: www.kovacsautojavito.hu

Copyright © 2011 Kovacs Autojavitó. All rights reserved.

t_slide_show_012.jpg t_slide_show_011.jpg t_slide_show_010.jpg t_slide_show_009.jpg t_slide_show_008.jpg t_slide_show_007.jpg t_slide_show_006.jpg t_slide_show_005.jpg t_slide_show_004.jpg t_slide_show_003.jpg t_slide_show_002.jpg t_slide_show_001.jpg